Ikea in brisbane!

Idag var det dags att ta sig ut till IKEA som ligger 2,1 mil utanfor staden Brisbane!.

vi tog taget dit som tog ungefar 45 minuter, nar vi val ar framme maste vi byta t ill buss..

det forsta som hander nar vi kommer till bussstationen ar att vi inser att shiit nu ar vi ute i fororten och har ar det djungelns lag som rader.

mittimot hallplatsen star en polisbil parkerad, och man hor nogon som sparkar hart i taket fran insidan, dom har helt enkelt knipit at en gratis akare eller natt liknande=).

efter buss farden ca 20 min eller sa, da ar vi antligen framme utsvultna och sugna pa svenskt kott beger vi oss till restaurangen for att bestalla det vi alla alskar allra mest... Kottbullar med potatismos, lingonsylt och brunsas mmm det var gott det! jag tog LARGE portion sa klart=). dom andra medium.


efter den stabila maltiden vandrade vi runt i pilarnas riktning.. prov lag lite skona sangar m,.m holl arligt pa att somna =).

for att sedan komma till hojdpunkten pa dagen SWEDEN FOOD MARKET... jepp simple as that... vi shoppa loss pa , kalles kaviar (till leksands knacka vi fick pa nyar) (offe glommde juh tuben vi fick da hemma i falun), daaiiiiiiiiiim i massor, algrens bilar , ballerina kex osv. mmmmmmmmmmmmmmmmm sa gott sa gott.

vi hade tankt ata egg mackor i kvall nu med kalles men alla ar for propp matta pa godis sa for ta det imorgon istallet..

pa hemvagen sa budget akte jag och fred pa vora gammla biljetter (ogiltiga)ghehe, framme i brisbane var det kontroll men som tur var kolla dom inte oss=).. vill inte ans veta hur manga hundra dollars boten hade varit pa hehe.

men men kort och gott en underbar dag med eliten.

jag tackar for mig och kilar ner till bingen for att se lite pa american dad innan man lar sova.. for vi ska upp tidigt iman moot bussen och vidare pa nya aventyr. over and out/Diggan

Kommentarer
Postat av: Siv Carlsson

Jag läser och imponeras av att ni har så innehållsrika dagar. Vilken semester! Hoppas ni kan få jobb... lite mer cash till nya upplevelser!!

Lev Gott och Väl! kramar från oss i Hökviken

2009-03-29 @ 21:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0