Q-Town (Qweenstown)

mmm stammer bra det, vi befinner oss i backpackers mecka Q-town. ar man backpacker i nz sa kommer med forr eller senare hit. gar nastan inte att missa om man ar pa sydon och svanger.

har kan man gora precis vad som helst igentligen =)


men men, om vi skulle ta att rulla tillbaka bandet nan vecka eller sa?? (har ingen koll pa dagar, datum tider) hehe,.

senast jag skrev tror jag att vi befann oss i wellington eller natt sant, allts[ var vi fortfarande pa nordon om jag inte e helt ute och cyklar.

hur som helst, vi lamnade nord och styrde kosan mot syd och picton dar farjan ankrade in enligt tidsplanen.

fran picton (liten hala) brummade vi vidare med kiwi buss nr 57 i ordningen ner/upp ?? till vackra nelson, dar tog vi det ganska chill pill och for att sedan dra ut i golden bay (nartional parken albel tasman) for att vandra  runt =) (bilder faceee)
jatte jatte vackert dar. p[ den tiden hade jag fatt  nagra sol eksem eller natt liknande sa jag kunde knappt bada for det  brannde som tusen naler sa fort ja fick salt pa det. skumt  skumt.
men jag knapra cleratyn senare o da gick det overr =) (tack pirrko)

haha pa tal om cleratyn hahaha,. hade juh tidigare (tror jag det var). problem med ogat sa ja sag ingenting pa det hehe. cleratyn hjalper bland annat mot ogon infektioner (star pa forpackningen), tror ni jag hade koll pa det ???


hahaha nej sa klart inte, sa ja g ick runt och hade ont i onodan hehe. El digg the one and only=)


hm..vart var jag nonstans?? jo just ja, efter nelson tiden drog vi vidare mot cape farwell och sen till hm.. kommer inte ihog haha men tror inte det hande sa mycket dar i allafall =)

efter den anhalten som raderats fran mitt minne , drog vi till en gammal gubbe pa typ +85 ar och hade varldens fest ute i skogen typ hehe.

en liten pub och bara voran kiwi buss dar 50 pers ca.

as kul var det for vi hade tema halickar och prostiterade. (bilder face)


el digg the man bokade i samma veva sky dive over fox Glacier, sags att det ar utsett till varldens nast basta sky dive med tanke pa utsikten over glacieren, moiunt cook, havet osv./

sa efter pimps natten stampla vi pa bussen igen bakfulla som efter en 7 dagars fest.

tror faktist offe modde samst  for han vor nastan nara o spy pa bussen, mumla han om =)

jag sjalv lyckades ando sova nasatan hela resan till fransan (franz josef)

val framme, sa var det snabba bud och inga visor for min del. nubba in pa ett kontor och betala for mn glacier vandring dagen dar efter (off and fred gick den oxa)

sen fick ja hoppa in i mini buss och dra i vag for sky dive! TACK GODE GUD SA BLEV DET INTESTALLT pa grund av vadret. och lika bra var det fopr jag madda sa daligt , bakfyllan hade natt level 7 av  med andra ord var ja nere pa 30% a lla som kanner mig vet!


dagen efter jatte fin vandring pa glacier , men inget hopp for digg=(

dag 3 fick ja hoppa innan vi lamnade franz for att ta oss  vidare till wanaka mmm wanaka vilken plats! hehe

as grymt hopp skit vart det =) nervos var man men inte som forsta g ongen ja hoppa sky dive!


wanaka for vor del blev festaande och chill pill=)

varldens finaste utsikt fron vorat hostel vette mot en park och bakom den lagg den underbara lake wanaka och som bakgrund berg =) (bilder kanske fins eller sa kommer det)

deet var min sammanfattning haha.


nu ar vi tillbaka p[ ruta 1 namligen Q-town. hitils har vi njutit av fint vader och goda ol och min o freds nya favorit Woodstock i goda vanners lag.

woodstock ar wiehsky och cola pa flaska as gott hehe.

ni alla vet val att Offe fyller 24 ar p[ torsdag??? 12/2, vad kan tva salar som digg och fred ge sin broder som en bra fodelsedags present an NEVIS BUNGY JUMP 134 METER NER till en saker dod om natt skulle ga fel alltsa=)
haha 

givet vis ska vi oxa hoppa, iman gar start skottet med vagning och in checkning kl 09 nz tid.. sedan stemplar vi bungy bussen som tar oss upp i bergen (40 mins resa) val dar uppe har vi nevis!

jag har juhh gjort det en gang tidigare for typ exakt nastan 1 ar sedan, coh det ar fortfarande 1 ar senare det roligaste , mest skrack ijagande, mest aderalin fyllda grejj jag gjort i mitt liv.

sa seff ser ja fram i mot att fo stirra doden i vitogat igen, men man lurar juh det sa klart=)


8,5 sekunders fritt fall ar det innan linnan stramar till...

kan lova er gott folk att det a r ingen dans pa rosor, man hinner tanka over sitt liv bade 1 och 2 ganger under den tiden.


(limpan, malin och linnea) var faktist oxa med och betala for offes NEVIS biljett sa ni vet det.



i skrivande stund sitter jag har med en av ar hundrades jobbigaste bakfyllor haha, ska aldrig dricka igen hahaha yeaaaaaah sakert )


ska juh fira in offes fodelsedag pa onsdag med dom hollandksa tjejerna vi  har rest med typ  hela t iden.



men men, om ni nu skulle ha orkart last er ner hit sa kan ja bara ge er en snabb inblick i framtiden, de tre knubbsalarna fortsatter sin safari med utstamplning fron q-town p[ freddag, mot cristchruts, vidare upp till karikura (simma med delfiner )

tillbaka  till Crist,  bordar flyget 17 feb, mot sydney, jepp jepp vi har hort om sitvationen i aussie ocvh vi lovar vi ska vara forsiktiga om vi blir tvungna att pasera  katastof omraderna.


foresten sa kan ja tillagga att all rok fran aussie gjorde sig synlig aven har, igar 9/2 fylldes himmlen uitav rok fran aussie och himmlen fick en gul kostig farg, sjalv klarrt trodde diggan pa att dommedagen och varldens undergang stod for hans fotter men icke sa nicke .


nu ska jag rulla vidare for en valdigt sen frukost!

offe o fred e foresten nere och ser pa fjordarna idag hehe, hop[pas dom inte modde far doligt i morse bara (hangover maby)



tack och bock vi hors! / el digg


p.s Digg= Diego mitt a ndra namn om nan inte visste det Henrik Diego Claesson, thats meee.


bye.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0